TFT 11.4 yaması geldi. Team Fight Tactics 11.4 yama notları, Sezon 4.5'in üçüncü yaması oldu. TFT 11.4 yaması ile gelen sistem, özellik, şampiyon zayıflatmaları (nerf) ve şampiyon güçlendirmeleri (buff) neler; yazımızı okuyarak hep birlikte öğrenelim.
11.4 Yamasında Öne Çıkanlar
Sistemler
Şanslı Fenerler
Aşama 3 Feneri: Bundan böyle 2 Hileli Zar ya da 2 Hedef Kuklası alınamayacak.
Aşama 4 Feneri: Bundan böyle 2 Hileli Zar ya da 2 Hedef Kuklası alınamayacak.
Aşama 4 Feneri: Bundan böyle 3 bileşen eşya alınamayacak.
Seçilmiş
Bundan böyle çıkma ihtimalleri yüksek fakat bazı sınırlandırmalar dahilinde. Seçilmişlerin ek nitelikleri azaltıldı ama 200 Can artışı halen aynı.
Şu an yazacağımız değişiklikler epey önem arz ediyor. Seçilmişlerin gücünde eksiltmeye gidildi ve Seçilmişlerin dükkânda çıkma olasılığını arttırarak Seçilmişleri kaçırdığın haller daha az cezalandırıcı duruma getirildiler. Seçilmişlerin çıkma olasılığını arttırmak, kompozisyonun ilerlediğinde onları arzu ettiğin şekilde değiştirmeni sağlıyor. Bunun yapılma sebebi ise istediğin Seçilmişe sahip olamadığın takdirde cezalandırılmanı ya da güçlü nitelik sinerjilerini göz ardı etmeni engelliyor. Kısacası; Seçilmiş alternatifleri yükseltildi, Seçilmişler bundan böyle daha az Seçilmiş etkisi yaratıyor ve oyun süresince daha çok seçilmiş seçebiliyorsun.
Seçilmişlerin Taban Çıkma Olasılığı: %33 ⇒ %50
4. Seviyede Çıkma Olasılığı: %60/40/0/0/0 ⇒ %80/20/0/0/0
Seçilmişlerin İlave Yetenek Gücü: 30 ⇒ 15
Seçilmişlerin İlave Saldırı Gücü: 20 ⇒ 10
Seçilmişlerin İlave Mana Azalması: %25 ⇒ %15
Seçilmişlerin İlave Canı: 400 ⇒ 300 (Seçilmişlerin karakteristik şekilde kazandığı 200 İlave Can yükselmesinde herhangi bir farklılık mevcut değil)
Özellikler
Özellikler epey kuvvetli, bizler tereddütlüyüz zira orta safhalara uyum sağlayamama ya da kompozisyonumuzu gidişata göre ayarlayamama problemleriyle karşı karşıya kalabiliyoruz. Dövüşçülerin saldırı gücü ile canı azalıyor, kadim orman bizi üzebiliyor. Cengâverler planımızı mahvedebiliyor!
Baskın özellikler azaltıldı ve bizlere farklılaşan gidişata daha tesirli bir biçimde uyum sağlayabilme avantajı sağlandı. İçinde bulunduğumuz dönemde güçlü özelliklerin başlangıç turlarında bizlerin dizilimlerini tayin ettiği gözlemlendi. Burada sağlanan farklılık; Seçilmiş değişiklikleriyle beraber oyun süresince bizlere daha çok alternatif sağlayarak Seçilmişlerin daha fazla yaratıcı ve hatta saçma ama sempatik kompozisyonlar kurgulayabilmelerinin önünü açacak. Ejder Ruhlular konusunda küçük bir notla devam edelim: Özellik 11.3 Yaması'nda gereğince performans sergiliyordu fakat bunun dışında kalan özelliklere getirilen farklılıklar, Ejder Ruhluları 11.4'ün test performansında aşırı baskın duruma getirdi. Hal böyle olunca Ejder Ruhlular için sağlam bir güç azaltması yapılması gerekliliği doğdu. Diğer özelliklerden farklı olarak, 9 birimlik Çağrıcıyı kuvvetlendirerek Ejder Ruhlu kompozisyonunda oynarken Yüce Hâkim Galio'yu sadece iki vuruşta alt etmesini durumunun önüne geçildi.
Suikastçıların Kritik Vuruş Olasılığı: %10/30/55 ⇒ %10/30/50
Suikastçıların İlave Kritik Vuruş Hasarı: 25/60/100 ⇒ 25/55/90
Dövüşçülerin Canı: 400/700/1000/1600 ⇒ 400/700/1000/1400
Dövüşçülerin Saldırı Gücü: 10/20/60/120 ⇒ 10/20/40/80
(9) Çağrıcı Yüce Hâkim Galio'nun İlave Büyü Direnci: 20 ⇒ 60 (toplam 100)
Ejder Ruhu Patlaması Hasarı: Maksimum canın %50'sine eşit ⇒ Maksimum canın %40'ına eşit
Ejder Ruhluların Yetenek Gücü ve Saldırı Hızı: %40/80/160 ⇒ %40/70/140
Ulvilerin Gerçek Hasarı ve Hasar Azaltması: 35/45/55/65 ⇒ 25/40/55/70
Kadim Orman Şampiyonlarının Zırh ve Büyü Direnci: 15/25/40 ⇒ 15/20/30
Kadim Orman Şampiyonlarının Saldırı Gücü ve Yetenek Gücü: 5/10/20 ⇒ 5/10/15
Cengâverlerin Canı: 250/500/850 ⇒ 250/400/700
Cengâverlerin Yetenek Gücü: 25/50/85 ⇒ 25/40/70
Şampiyonlar
1. Aşama
Zayıflatmaların ardı arkası kesilmiyor; Diana bir daha zayıflatılıyor. Daha bir önceki yama ile birlikte zayıflatmaya uğradı ama yine zayıflatmalardan nasibini aldı.
Burada bir tempo artışı var! Nidalee dengeli olmadığı için ona da bir değişiklik gelmesi elzemdi. Mızraklarının fazla keskin olmasından şikayet ediyorduk. Bu yamayla birlikte güçlüler o kadar da güçlü olmayacaklar.
1 Altın ederindeki taşıyıcıların tamamı zayıflatıldı. Nidalee'nin orta-yakın menzilli mızrakları bundan böyle daha az ölümcül ama maksimum menzile giden mızrakları bundan sonra eskisinden daha çok hasar verebiliyor. Yani bu farklılıklar Nidalee'yi zayıflatacak ama bazı zamanlarda tutturduğu maksimum menzilli mızraklarını bol bol kullandıracak.
Diana'nın Saldırı Hızı: 0,7 ⇒ 0,65
Diana'nın Yeteneğinin Kalkanı: 200/300/450 ⇒ 175/250/350
Diana'nın Yeteneğinin Küre Hasarı: 90/100/110 ⇒ 80/85/90
Fiora'nın Manası: 0/75 ⇒ 0/95
Nasus'un Manası: 0/60 ⇒ 0/80
Nasus'un Büyü Direnci: 50 ⇒ 40
Nasus'un Yetenek Hasarı: 400/600/850 ⇒ 350/550/750
Giderilen Nidalee Hatası (zayıflatmaya sebep oldu): Menzil hesaplama sisteminin ek olarak 1 hücre ilavesine sebep olan hata çözüldü.
Nidalee'nin Yetenek Hasarı: 225/300/600 ⇒ 100/150/250
Nidalee'nin Hücre Başına İlave Yetenek Hasarı: %20 ⇒ %80
Wukong'un Yeteneğinin Sağladığı Saldırı Gücü Artışı: %250/265/280 ⇒ %240/250/260
Yasuo'nun Yeteneğinin Sağladığı Saldırı Gücü Artışı: %180/200/225 ⇒ %180/185/190
2. Aşama
Nautilus oldukça etkili ve tabi son derece şöhretli.
Braum'un Saldırı Hızı: 0,6 ⇒ 0,75
Braum'un Manası: 30/70 ⇒ 30/60
Nautilus'un Zırhı: 45 ⇒ 55
Nautilus'un Büyü Direnci: 30 ⇒ 40
Nautilus'un Şöhretli Hasar Azaltma İlavesi: %60 ⇒ %50
Teemo'nun Yeteneğinin Hedef Önceliği: Saldırı hızı en yüksek olan rakip ⇒ Mevcut hedef
Zed'in Saldırı Hızı: 0,8 ⇒ 0,75
3. Aşama
Neeko'nun hasarı yeteneğine artış geldi fakat şöhretli ilavesine zayıflama geldi.
Ateş topları oldukça kudretli iken Shyvana'nın ateşini söndürmeli. Büyüye karşı direnci epey yüksek ve hayatta kalma yeteneği rakip açısından bir tümsek.
Irelia'nın Yeteneğinin Silahsız Bırakma Süresi: 2,5/3/3,5 saniye ⇒ 2,5/3/4 saniye
Katarina'nın Yeteneğinin Hedef Sayısı: 4/6/8 ⇒ 4/5/6
Katarina'nın Toplam Yetenek Hasarı: 600/900/1650 ⇒ 600/900/1500
Kennen'in Yetenek Hasarı: 150/225/375 ⇒ 200/300/400
Neeko'nun Yetenek Hasarı: 150/225/375 ⇒ 200/300/400
Neeko'nun Şöhretli İlave Çarpanı: %200 ⇒ %150
Nunu'nun Yetenek Hasarı: 450/650/1800 ⇒ 450/700/1500
Shyvana'nın Canı: 750 ⇒ 700
Shyvana'nın Büyü Direnci: 80 ⇒ 60
Shyvana'nın Yakma Hasarı: 150/300/600 ⇒ 125/250/500
4. Aşama
Olaf bundan böyle saldırı kuvveti zayıflatmasını önlüyor ve Morgana'nın yaşamı zorlaşıyor. Üç yıldızlılara tonla denge farklılığı geliyor ve Cho daha güçlü bir hal alıyor.
Aatrox'un Yetenek Hasarı: 350/550/1500 ⇒ 400/600/2000
Aurelion Sol'ün Yetenek Hasarı: 325/500/1750 ⇒ 325/500/1400
Cho'Gath'ın Zırhı: 40 ⇒ 60
Cho'Gath'ın yeteneğinin hedef tercihi biraz daha az rasgele biçime geçecek ve kalabalık gruplara sıkça isabet edecek biçimde güncellendi. Bunun sebebi ise kitle kontrolünün bu şekilde yapılıyor olması.
Kayle'ın Yeteneğinin Dalga Hasarı: 100/180/500 ⇒ 100/150/400
Morgana'nın Yetenek Hasarı: 250/400/2000 ⇒ 250/400/1600
Olaf'ın Yeteneğinin Biçme Hasarı: %40/45/50 ⇒ %50/50/50
Olaf'ın yeteneği bundan böyle saldırı gücü azaltma zayıflatmalarının önüne geçiyor.
Talon'un Yeteneğinin Saldırı Gücü Artışı: %240/250/275 ⇒ %240/250/300
Tryndamere yeteneğini kullanırken bundan böyle daha büyük bir menzilde hedef arıyor.
Tryndamere'in yeteneğinin atılma hızı arttı.
Tryndamere'in Manası: 50/100 ⇒ 60/100
Xayah'nın Yeteneğinin Saldırı Gücü Artışı: %250/275/325 ⇒ %250/275/350
5. Aşama
Bol risk bol ödül! Samira'nın rakipleri Samira’ya gösteremiyor tahammül. Son derece güçlü ve zayıflatılsa bile gücü yine fazla. Yone rakiplerini alt edecek ve onun önünde durduğu zaman tabiri caizse herkes bir böcek. Bu özelliğinden kaynaklı olarak takım arkadaşları onu baya sevecek!
Ornn Yadigârı, Sonsuz Kış'ın Hedefi Dondurması Adına Gereken İsabet Sayısı: 5 ⇒ 7
Ornn Yadigârı, Manazane'in Mana Yenileme Süresi: 8 saniye ⇒ 4 saniye
Yone'nin Mühürlü Kader Yeteneğinin Hasarı: 600/1200/9999 ⇒ 800/1200/20000
Yone'nin Unutulmayan Kılıç Yeteneğinin Hasarı: 350/600/1500 ⇒ 350/750/9999
Samira'nın Saldırı Menzili: 660 ⇒ 420
Eşyalar
Ölüm Kılıcı'nın Yük Başına Sağladığı SG: 20 ⇒ 15
Gargoyl Taşzırhı'nın İlave Zırh ve Büyü Direnci: 15 ⇒ 20
Statikk Hançer bundan böyle kalkanlara ilave hasar vermiyor.
Statikk Hançer bundan böyle kritik vuruş yapabiliyor.
Statikk Hançer'in kritik vuruşları isabet alan hedeflerin büyü direncini 6 saniyeliğine %60 azaltıyor.
Statikk Hançer'in Hasarı: 80 ⇒ 60
Statikk Hançer Saldırılarının Hedef Sayısı: 4/5/6 ⇒ 3
Günateşi Pelerini bundan böyle yakma hasarını artık her 2 saniyede bir vermeyecek; her 2,5 saniyede bir uygulayacak. Mevcut zayıflatma az sayıda rakibin yanmasına sebebiyet verecek zira eşyanın ısınması bundan böyle daha çok zamanda oluyor.
Cıva bundan böyle saldırı kuvveti azaltma zayıflatmalarının önüne geçiyor.
Hatalar
İnfazcı özelliği açısından tetiklenen kritik vuruşların Titanın Azmi yükü ilavesine sebep olan hata çözüldü.
Birleştirilen Ornn'ların gerçek niceliğindeki yadigâr ilerlemesi oluşturmasına sebep olan hata çözüldü.
Yedek kulübesi dolu olduğu zamanlarda üç yıldızlı bir Seçilmiş ortaya çıkarıldığında mevcut Seçilmişin İlavelerden yararlanmasına sebep olan hata çözüldü.
Olaf'ın yeteneği aktifken Lee Sin açısından tahtadan atılmasına yol açan hata giderildi.
Sett'in mekik dışı referanslardan (misal, Anima Gömleği) tedavi olarak full cana ulaştığı hallerde patron özelliğinin doğru hasar güçlendirmesinin tetiklenmemesine sebebiyet veren hata çözüldü.
Zilean'ın çağrılmış ünitelere yeteneğiyle ilklik vermesine sebep olan hata çözüldü.
Tryndamere'in yeteneği bundan böyle saldırı akışını kesmiyor (Statikk Hançer'in İlave hasarı ya da Guinsoo'nun Hiddeti'nin İlave saldırı hızı tarzında tesirleri uyguluyor).
15 yıllık GameSatış güvencesiyle en ucuz Riot Point satın al, eğlencenin tam kalbine dal!